Gider ikke spise rigtig mad

2. oktober 2014

Alder:
7 mdr.

Gider ikke spise rigtig mad

Hej Helen.

Brev nr. 2.

Min dreng er bare ikke nem at få til at spise.

Det er blevet rigtig slemt de sidste 2 dage, ved ikke om det hænger sammen med det tigerspring han er i lige nu, han har os lige lært at kravle, så der sker meget. Han bliver 8 måneder her d. 09/10.

Han vågner hver nat/morgen kl. 05, får bryst og sover igen til kl. 06, hvor vi så står op. Morgenmaden er den værste, kan simpelthen ikke ramme det rigtige tidspunkt. Enten er han for træt fordi jeg har ventet for længe eller os er han for mæt og bare slet ikke interesseret. Han sover gerne til formiddag omkring kl. 08/08.30. nogle morgener er jeg heldig at han gider spise lidt af hans ynglings gulerod/kartoffel mos på glas, den elsker han og den vil han næsten altid gerne have, meeeen han skulle jo gerne have noget med noget mere gods i.

Har haft held med øllebrød et par gange, men det er et total no go igen. Grød det gider han bare ikke! Prøver også med små rugbrøds hapsere, som jeg enten giver ham eller han selv får ...

Annonce

... lov at tage, men det bliver bare most imellem fingrene.

Eftermiddag og aftenmåltidet har været de nemmeste, der er han åbenbart godt sulten, men ikke de sidste 2 dage, der gider han ikke engang hans elskede mos ☹

Jeg har ellers kunne nøjes med at amme 1 gang før hver lur, men virker bare som om interessen for det mad der, den er fuldkommen væk igen ☹

Jeg har prøvet både skemad og blw.

Hvornår skal jeg give ham morgenmad? Hvordan får jeg ham til at spise mere mad, og mindre bryst. Der er intet rutine over hans lure i løbet af dagen, men skal han have mad x antal minutter efter han vågner fra lur, eller hvordan? Og hvor lang tid skal jeg blive ved, altså til måltidet.

Har også skrevet et brev vedr. Søvn og bryst, tror muligvis det hele hænger sammen, at han får for meget bryst om natten, så han ikke er så sulten om dagen. Men han er en stor dreng på over 9 kg så mit bryst burde jo bare slet slet ikke mætte ham nok længere.

Håber du kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder