Brev:
Gider ikke spise rigtig mad
2. oktober 2014
Alder:
7 mdr.
Gider ikke spise rigtig mad
Hej Helen.
Brev nr. 2.
Min dreng er bare ikke nem at få til at spise.
Det er blevet rigtig slemt de sidste 2 dage, ved ikke om det hænger sammen med det tigerspring han er i lige nu, han har os lige lært at kravle, så der sker meget. Han bliver 8 måneder her d. 09/10.
Han vågner hver nat/morgen kl. 05, får bryst og sover igen til kl. 06, hvor vi så står op. Morgenmaden er den værste, kan simpelthen ikke ramme det rigtige tidspunkt. Enten er han for træt fordi jeg har ventet for længe eller os er han for mæt og bare slet ikke interesseret. Han sover gerne til formiddag omkring kl. 08/08.30. nogle morgener er jeg heldig at han gider spise lidt af hans ynglings gulerod/kartoffel mos på glas, den elsker han og den vil han næsten altid gerne have, meeeen han skulle jo gerne have noget med noget mere gods i.
Har haft held med øllebrød et par gange, men det er et total no go igen. Grød det gider han bare ikke! Prøver også med små rugbrøds hapsere, som jeg enten giver ham eller han selv får lov at tage, men det bliver bare most imellem fingrene.
Eftermiddag og aftenmåltidet har været de nemmeste, der er han åbenbart godt sulten, men ikke de sidste 2 dage, der gider han ikke engang hans elskede mos ☹
Jeg har ellers kunne nøjes med at amme 1 gang før hver lur, men virker bare som om interessen for det mad der, den er fuldkommen væk igen ☹
Jeg har prøvet både skemad og blw.
Hvornår skal jeg give ham morgenmad? Hvordan får jeg ham til at spise mere mad, og mindre bryst. Der er intet rutine over hans lure i løbet af dagen, men skal han have mad x antal minutter efter han vågner fra lur, eller hvordan? Og hvor lang tid skal jeg blive ved, altså til måltidet.
Har også skrevet et brev vedr. Søvn og bryst, tror muligvis det hele hænger sammen, at han får for meget bryst om natten, så han ikke er så sulten om dagen. Men han er en stor dreng på over 9 kg så mit bryst burde jo bare slet slet ikke mætte ham nok længere.
Håber du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Anja